Sejma BETT smo se udeležili trije predstavniki OŠ Črna na Koroškem. BETT je eden izmed največjih izobraževalnih sejmov na področju izobraževanja, usposabljanja učiteljev in uvajanja tehnologije v pouk že od leta 1985. Naslov letošnjega sejma je bil Creating better future by transforming Education (S preobrazbo izobraževanja ustvarjamo boljšo prihodnost). Na sejmu smo si ogledali  ne le nove trende in najnovejšo tehnologijo, pač pa so bila na voljo tudi številna predavanja in delavnice, kjer so strokovnjaki in učitelji iz vsega sveta predstavljali svoje vizije in izkušnje z uvajanjem sprememb v izobraževanje. Vsebine so se tako povezovale z vsebino projekta Inovativna učna okolja podprta z IKT, torej smiselnim uvajanjem tehnologije v učenje in poučevanje, tako da postane učenec središče učnega procesa.

Med trendi, ki jih je bilo zaslediti na področju tehnologije so bili predvsem:

  • 3D tiskanje, ki učencem omogoča, da izkusijo celoten proces od zamisli in načrtovanja do končnega izdelka.
  • Kodiranje in robotika.
  • Virtualna resničnost, kjer je bilo videti veliko očal, z uporabo katerih učenci dobijo 3D realno predstavo o različnih predmetih in pojavih, pa naj gre za človeške organi, vesolje ali življenje vojakov na fronti v prvi svetovni vojni.
  • Zasloni na dotik, ki z različnimi programskimi rešitvami presegajo table, ki jih večinoma poznamo v naših šolah, saj omogočajo tudi deljenje zaslona mobilnih naprav učencev in obratno.

Veliko razstavljavcev je predstavljalo tudi različne sisteme, ki združujejo redovalnico, dnevnik, nadzor mobilnih naprav učencev, deljenje dokumentov, oddajo nalog in dajanje povratnih informacij za spremljanje napredka učencev. Z različnimi algoritmi ti sistemi vključujejo »learning analitics« in omogočajo individualizacijo in personalizacijo.

Prisotnih je bilo veliko e-gradiv, prilagojenih različnim starostnim stopnjam in zmožnostim učencev (npr. Encyclopedia Britannica), ki pa jih zaradi tujega jezika težje uporabimo.

Svoje kotičke so imele tudi mnoge države (npr. Finska, Madžarska …), ki so predstavljale spremembe, ki jih uvajajo v izobraževanje. Za vse starostne skupine je bilo zaslediti tudi veliko elementov igrifikacije, ki povezuje realni in virtualni svet.

Razstavljavci pohištva so poudarjali predvsem postavitve, ki jih z lahkoto prilagaja trenutnim potrebam posameznika in pouka ter prestavlja po prostoru v različne kombinacije, ki po potrebi podpirajo individualno ali sodelovalno delo.

Poleg drugih predavanj, ki so potekala v Bett Areni, smo se udeleženci projekta Inovativna pedagogika 1:1 udeležili tudi predavanja Giancarla Brotta z naslovom Trends in Pedagogy. Predavatelj je izpostavil pomen širjenja učinkovitih načinov poučevanja, kjer je v središču aktivnosti učenec. Pri tem je poudaril pomen učiteljeve refleksije TPACk modela, saj uporaba tehnologije ne sme in ne more  biti ločena od vsebine in pedagogike, ki jo implementiramo. Opozoril je na rezultate TALLIS raziskave, po kateri učitelji potrebujemo predvsem več znanja o delu z otroci s posebnimi potrebami in pomoč pri smiselni uporabi tehnologije. Najpogostejša napaka, ki jo učitelji pri tem delamo je uporaba novih orodij z tradicionalnim načinom poučevanja. Udeleženci smo v vlogi učencev izkusili tudi možnost sodelovalnega dela ob uporabi pametnih interaktivnih zaslonov. Predavatelj nas je opozoril, da moramo pri načrtovanju izhajati iz ciljev, ki jih želimo doseči, ter le-tem prilagoditi aktivnosti in izbrati ustrezna orodja. Nato je naša naloga podpora učencem pri učenju. Opozoril nas je na razmislek pri uvajanju personaliziranega učenja: kateri so tisti elementi, ki jih lahko prilagodimo posameznemu učencu (vsebina in projekti, učno okolje, strategije vrednotenja in povratne informacije, tempo učenja, orodja …)?  Učence in mlade je treba spodbuditi k aktivni uporabi tehnologije, ki jo v prostem času sicer veliko uporabljajo, vendar predvsem za poslušanje glasbe in gledanje video posnetkov, igranje iger in brskanje po spletu, komunikacijo – in le 3% za ustvarjanje.

 

 

(Skupno 75 obiskov, današnjih obiskov 1)