KULTURNI DAN ARHEOLOGIJA V ŠOLI za 5. in 6. razred


DSC_9011V ponedeljek, 21. 10. 2013, smo na naši šoli izvedli kulturni dan z naslovom ARHEOLOGIJA V ŠOLI. Sodelovali so učenci 5. in 6. razredov centralne šole in POŠ Žerjav.

Dan je potekal v treh delavnicah, dveh, pripravljenih s strani predstavnic Koroškega pokrajinskega muzeja in tretji, evalvacijski, ki smo jo vodile učiteljice.

V eni od delavnic so učenci spoznali poklic arheologa in restavratorja in njegovo delo. Nato so iz črepinj sestavljali posode, vrčke, kipce in podobno.

V drugi delavnici so spoznali rimsko pisavo, način šolanja in dela. Nato so na samostojno pripravljene tablice z voskom s pomočjo lesenih paličic pisali pregovore.

V tretjem delu KD so nastali plakati z miselnimi vzorci učencev o delavnicah, listki z mislimi in vtisi, v avli šole pa velika razstava izdelkov vseh učencev. Pri delu smo se zelo zabavali in se naučili veliko novega.

 

Mnenja učencev:

Meni je bilo najbolj všeč, ko smo delali table iz voska in ko smo sestavljali posode. Najprej smo poslušali, kako je potekala šola v rimskih časih.

Svit, 5.a

Najprej smo odšli na delavnico Šola v rimskem času. Tam smo poslušali predavanje o šolanju v rimskem času, kako in kam so otroci pisali. Nato smo dobili pripomočke in si naredili tablice. Učiteljica nam je vanje nalila vroč vosek in ko se je strdil, smo vanj napisali rimske pregovore. Naslednji dve uri sem sestavljala skodelico iz črepinj, bila sem restavratorka. Poslušali smo tudi, kaj počne arheolog. Bilo je zabavno in super.                  

Una, 5.a

Prvi dve uri smo izdelovali tablice in vanje ulili vosek. Ko se je strdil, smo vanj pisali pregovore po rimsko in slovensko. Všeč mi je bilo, ko smo izdelali tablico in ko smo pisali v vosek. Drugi dve uri smo bili restavratorji ter razbite dele posode zlepili skupaj. Zraven smo napisali še, katera posoda je to in naše ime. Naredil sem skodelico. Tudi jaz bi rad postal arheolog ali restavrator.                                                                              

Matic, 5.a

Prvi dve uri smo izdelovali starodavne tablice iz voska. Gospe arheologinji sta nam predstavili power point z rimsko abecedo. V njej ni črk Č, Ž, Š, Z, U in J. S svojim izdelkom sem bila zadovoljna. Napisala sem dva rimska pregovora. Drugi dve uri smo posvetili arheologiji. Tudi to mi je bilo zelo všeč. Sestavila sem skodelo iz črepinj. Današnji dan mi je bil zelo všeč. Nika, 5.a.

Najbolje je bilo lepiti črepinje skodelice, zato, ker vidiš, kaj dela restavrator.

Anže, 6.a

Današnji dan mi je bil zelo všeč, še posebej delavnica, v kateri smo dobili razbitino posode in jo morali zlepiti skupaj. Tudi druga delavnica je bila kar zanimiva.

Sara, 6.a

Danes smo iz črepinj sestavljali vaze, krožnike, kozarce in drugo, kar mi je bilo zelo všeč. Manj mi je bilo všeč izdelovanje voščenih tablic.

Nace S. 6.a

Všeč mi je bilo lepljenje delov posode, kar pa smo delali z voskom, mi ni bilo všeč. 

Nejc, 6.b

Zelo sem se zabavala. Najbolj všeč mi je bilo sestavljanje črepinj v posodo. Naučila sem se veliko novega. Tak dan bi rada ponovila.

Jera, 6.b

V prvi delavnici smo dobili vrečko z deli raznih predmetov (kozarcev, vaz, čajnikov,…). V drugem delu smo iz voska naredili knjigo pravil.

Neža, 6.a

Danes smo prvi dve uri lepili črepinje. Te sklede bomo po počitnicah odnesli domov. Drugi dve uri smo pisali na voščene tablice in tudi te bomo odnesli domov. Današnji dan je bil zabaven.

Martin V, 6.a

Pri prvi delavnici mi je bilo všeč, ker smo lahko v vosek napisali pregovore. Tudi druga delavnica mi je bila všeč, ker smo sestavljali in lepili kipe. Jaz sem iz drobnih delov sestavila dekle iz vaške situle.

Cvetka, 6.Ž

 

Galerija


Vodja kulturnega dne

Andrejka FAJMUT, prof.

(Skupno 57 obiskov, današnjih obiskov 1)